Je automobilový trh stále v krizi? Ptejte se šéfky největšího prodejce ojetých automobilů u nás.

Chat je uzavřený11.10.2023 13:00

Je automobilový trh stále v krizi? Ptejte se šéfky největšího prodejce ojetých automobilů u nás.

Automobilový trh se po dlouhých třech letech stabilizuje. Nabídka ojetin sice meziročně mírně klesla, ale vzrostl počet zánovních automobilů. Ceny jsou již několik posledních měsíců ustálené.

Skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, Mototechna a Driverama, hlásí rekordní počet prodaných automobilů a atakuje hranici sto tisíc aut za celý rok, což by bylo nejvíce v 31leté historii společnosti. Významně roste také poptávka po elektromobilech, kterých skupina oproti celému loňskému roku prodala již trojnásobné množství. Jak se bude trh nadále vyvíjet?  Co se nejvíce prodává? Ptejte se nejen na to generální ředitelky mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolíny Topolové. 

Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, kam patří i mezinárodní síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, se pohybuje v branži s ojetými vozy již dvacet pět let. Věnuje se i charitativní činnosti jako předsedkyně správní rady Dětské dopravní nadace, která podporuje děti obětí dopravních nehod. Je vdaná a má téměř desetiletou dceru. 

Chat

  • DENMARK

    Jak se promítá do automobilového trhu válka na Ukrajině?

  • Host chatu

    Válka na Ukrajině ještě více ochromila automobilový trh, který se již dva roky předtím pral s dopady pandemie. Nejenže ještě dnes chybí důležité komponenty ve výrobě nových aut, čímž jsou čekací doby na tyto vozy často okolo jednoho roku, ale také to tvrdě dopadlo na ceny paliv. Zatímco v pandemii si lidé pořizovaly větší automobily pro bezpečnější cestování, se zdražením paliv se opět zvýšil zájem o malé úsporné vozy. Zvýšila se také poptávka po elektromobilech a hybridech, které právě vynikají nižšími provozními náklady.

  • DENMARK

    Jak se promítá do trhu s ojetými automobily válka na Ukrajině?

  • Host chatu

    Válka na Ukrajině ještě více ochromila automobilový trh, který se již dva roky předtím pral s dopady pandemie. Nejenže ještě dnes chybí důležité komponenty ve výrobě nových aut, čímž jsou čekací doby na tyto vozy často okolo jednoho roku, ale také to tvrdě dopadlo na ceny paliv. Zatímco v pandemii si lidé pořizovaly větší automobily pro bezpečnější cestování, se zdražením paliv se opět zvýšil zájem o malé úsporné vozy. Zvýšila se také poptávka po elektromobilech a hybridech, které právě vynikají nižšími provozními náklady.

  • GF

    Co znamená, že se automobilový trh po dlouhých třech letech stabilizuje?

  • Host chatu

    Poslední tři roky strmě stoupaly ceny automobilů - nových i ojetých. To bylo v důsledku extrémního poklesu nabídky. Od dubna ale pozorujeme, že ceny na sekundárním trhu stagnují a drží se okolo 190 000 korun. Stejný vývoj je možné pozorovat s menším zpožděním i v Polsku nebo třeba na Slovensku. Nabídka postupně opět roste.

  • Marta z Ostravy

    Proč só japonské auta lacinější než německé když só kvalitnější?

  • Host chatu

    Vše je z důvodu nabídky a poptávky. Evropská auta více vyhovují vkusu evropských zákazníků a mají lepší servisní zázemí. Přeci jen když si kupujete vůz, chcete mít jistotu, že budete moci vůz dobře a rychle servisovat. V další řadě se na ceně podílí i strategie leasingových společností, které preferují evropské, případně americké značky jako je stále oblíbený Ford.

  • Panda

    Právě slavíte 25 let v AAA AUTO. Jak se za tu dobu změnil trh s ojetinami?

  • Host chatu

    Určitě k lepšímu. Lidé se naučili lépe vybírat a na trhu se již neobjevuje tolik závadných vozů. Trh se pomalu konsoliduje a přesouvá se k větším, profesionálnějším prodejcům se zázemím a dalšími službami, jako je třeba koupě vozu na splátky. Velká část obchodu s ojetinami probíhá on-line, od výběru, přes kontakt se zákazníkem až po platby. To je všechno zásadní posun od inzerce v časopisech a papírové evidence.

  • Gemny

    Před 25ti lety jste v AAA AUTO zakládala call centrum. Kolik vašeho businessu na něm dneska závisí?

  • Host chatu

    Je to minimálně polovina, nebo i více. Před 25ti lety jsem začínala s budováním call centra na zelené louce s několika kolegy. Dnes má Kontaktní centrum, jak mu říkáme, už 250 zaměstnanců a ročně odbaví přes dva miliony hovorů. A nejen hovorů - zákazníci se na nás obracejí při hledání vozu také přes webové formuláře, e-maily nebo prostřednictvím live-chatu.

  • BOSIA

    Budou se ještě zdražovat ojetiny?

  • Host chatu

    Podle mého názoru už ceny ojetin dosáhly maxima. Už několik měsíců stagnují a nemyslím si, že by měly v nejbližší době nějak zásadněji růst.

  • LOUDYNA

    Kolik prodáváte elektromobilů? Jsou vůbec mezi ojetinami?

  • Host chatu

    Ano, letos jsme prodali elektromobilů už skoro 300. Oproti loňsku to je několikanásobek. Prodeje elektromobilů rostou velmi rychle. My jsme na tento vývoj velmi dobře připraveni. U každého elektromobilu na našich stránkách najdete změřené SOH, tedy State Of Health neboli stav zdraví baterie. Obecně jsme překvapeni tím, že zdraví baterií je u elektromobilů obecně lepší, než čeho se ještě nedávno odborníci obávali.

  • WEEK

    Chystáte se ještě víc rozšiřovat svojí pobočkovou síť? Přeci jen ještě existují místa, odkud je to k vám v tuzemsku daleko.

  • Host chatu

    Během následujících tří let bychom chtěli v tuzemsku otevřít tři nové výkupní pobočky a podle vývoje uvidíme, jestli budou mít potenciál se změnit mezi plnohodnotné včetně prodeje. Zároveň také "zahušťujeme" kapacity stávajících autocenter, abychom v nich mohli nabízet více aut. Už teď jich máme na výběr 13000 a chceme dále růst.

  • GDJASCJBC

    V květnu jste nabídli na svém webu výpisy z historie aut od Cebia. Mělo to úspěch?

  • Host chatu

    Ano, lidé si už zdarma stáhli data o historii 15 000 aut. Chtěli jsme tímto krokem dále zvýšit transparentnost na trhu ojetých aut. To se myslím podařilo.

  • SOUDY

    Zeptám se na elektromobily , dá se odhadnout spolehlivě stav baterie, co má za sebou a kolik toho ještě vydrží, když jde o ojetinu ?

  • Host chatu

    Dobrý den, u nás v AAA Auto dokážeme jako jediní v oboru v rámci ČR detailně přečíst historii baterie elektromobilu, zjistit o ní nejdůležitější data a na jejich základě vypočítat její výdrž do budoucna. Je to klíčové v našem rozhodování, jestli takový elektromobil vykoupit, nebo ne. Dokonce ani autorizovaný servis nebývá častokrát schopen najít závadu, kterou náš systém dokáže odhalit.

  • Rene

    Navážu na předchozí dotaz k elektro autům. Jak se jmenuje vaše diagnostika a co vám ukázala zajímavého? :-)

  • Host chatu

    Příjemně nás překvapilo, že baterie námi diagnostikovaných aut jsou na tom lépe, než naši klienti očekávají. Míra degradace trakčních baterií není přímo úměrná najetým kilometrům, takže opotřebení baterie se s množstvím najetých kilometrů nijak zvlášť nezvyšuje. Momentálně testujeme více produktů od různých dodavatelů a bohužel zatím nemohu žádnou konkrétní společnost jmenovat.

  • Martin

    Áčka jsou velká firma a myslím že by se hodilo, abyste se nevěnovali jen byznysu, ale i charitě. Neplánujete něco na ten způsob?

  • Host chatu

    Už přes 25 let provozujeme Dětskou dopravní nadaci, která podporuje děti, kteří přišli při dopravní nehodě o rodiče nebo si sami odnesly následky. Za celou dobu jsme skrze nadaci rozdali 15 milionů korun. Vzpomínám si například na chlapce, který v 8 letech přišel o oba rodiče, a díky naší statisícové podpoře nakonec zvládl dokonce vystudovat medicínu. Pokud znáte někoho, kdo by pomoc naší nadace potřeboval, určitě naši nadaci kontaktujte.

  • Mirek

    jak dlouho už áčka fungují a druhý dotaz je- kolik lidí už u vás prodalo a nakoupilo ?

  • Host chatu

    Na trhu je naše společnost už neuvěřitelných 31 let a na výkupu a prodeji jsme obsloužili 3 miliony zákazníků, což mě nesmírně těší. Počet autocenter se snažíme stále navyšovat, abychom byli našim zákazníkům co nejblíž.

  • Anonym

    Při výletě do Polska jsme viděli, že máte pobočku i v Krakově, musím říct, že bylo super vidět, že se české firmě v zahraničí daří. Držím palce ať to jde! :o)

  • Host chatu

    Moc děkujeme! A ano, máte pravdu, v Krakově jsme nedávno otevřeli nové autocentrum s celkovou plochou skoro 16 tisíc metrů čtverečních, které nahradilo dosavadní menší pobočku. Ta už nestačila narůstající poptávce. Celkem máme v Polsku 12 poboček.

  • grund

    Jak se firmě daří a jaké jsou letos prodeje?

  • Host chatu

    Naštěstí můžu říct, že letošní sezona je jednou z nejsilnějších za celou dobu existence naší společnosti. Za červenec a srpen jsme prodali u nás, na Slovensku a v Polsku skoro 18 tisíc aut, což je fantastický výsledek.

  • houska

    Dobrý den, kde najdu informace o slevových akcích?

  • Host chatu

    Dobrý den, aktuální informace o probíhajících akcích najdete na našem webu aaaauto.cz

  • poldy

    Zdravím, máte na prodej nějakou sběratelskou raritku?

  • Host chatu

    Dobrý den, právě chystáme prodej asi vůbec nejzajímavějšího vozu letošního roku. Je jím exkluzivní sběratelský kousek – kabriolet Mercedes-Benz G500 Final Edition 200 s motorem V8 o výkonu 285 kW. Cena ještě nebyla stanovena, ale tyto vozy se ve světě prodávají zhruba za 12 milionů korun. V roce 2013 si ho jako nový pořídil bývalý majitel AAA AUTO Anthony James Denny a najel s ním jen 3500 kilometrů.

  • TANK

    Kolik aut máte v nabídce? A víte, kolik aut prodáte denně?

  • Host chatu

    Dobrý den, aktuální nabídka v síti autocenter AAA AUTO a Mototechna je okolo 13000 vozů a za den prodáme průměrně 290 aut denně.

  • JIROUSEK

    Dobrý den, jak je to s konkurencí dovážených ojetin například z Německa? Dost lidí takto nákup ojetiny řeší.

  • Host chatu

    Dobrý den, ano, hodně lidí se tako již "spálilo". Při nákupu ojetiny v zahraničí od soukromníka nikdy nedostanete takové záruky, jaké vám poskytne slušný prodejce u nás. Proto také například v našich autocentrech všechna auta vlastníme, abychom za ně také mohli ručit. Poskytujeme například doživotní záruku na legální původ vozu. To v zahraničí nedostanete.

  • fousy

    Proč se lidé bojí elektromobilů?

  • Host chatu

    Obecně strach z nové technologie. Všichni máme ustálená životní schémata a nechceme je měnit. Lidé, kteří mluví o strachu z dojezdu, ve skutečnosti často ani nevědí, kolik kilometrů najedou denně. Kolik je to na Šumavu nebo do Chorvatska. Prostě jsou zvyklí jednou za týden nebo za měsíc natankovat. Dojezd mají třeba 700 kilometrů, a když elektromobil ujede tři sta, tak jim to přijde málo.

  • vlasek

    Jak si clovek muze byt jisty, ze ojety elktromobil nebude pruser?

  • Host chatu

    Máme multibrandovou diagnostiku, která hodnotí dva parametry. Prvním je stav zdraví baterie, tedy zbývající kapacita, kterou hlásí řídicí jednotka ve vozidle. Je to základní údaj, který můžete vyčíst i jednoduchou aplikací v mobilu, ale také ho lze různě obelhat. Například vynulovat přes diagnostiku, což se má správně dělat po výměně akumulátoru. Důležitější je takzvaný scoring baterie. Diagnostika, kterou používáme, kontroluje záznamy o nebezpečných situacích, o kterých jsme mluvili. Například vyrovnané napětí všech článků, jestli auto nebylo často přebíjeno na 100 procent nebo nezůstalo dlouho stát vybité, četnost rychlonabíjení. Je to daleko podrobnější obrázek o používání auta. Scoring většinou nejde smazat, a pokud ano, smažou se i ujeté kilometry, což je při prodeji vozu podezřelé.

  • bonny

    Kdo si kupuje ojeté elektromobily?

  • Host chatu

    Prozatím se převážně jedná o progresivní typy lidí žijící ve větších městech, kteří se velmi dobře orientují ve světě technologií a inovací, sledují trendy a nebojí se zkoušet nové technologie. Zároveň si však všímáme, že máme stále více původně velmi konzervativních klientů, kteří by dříve nikdy do světa elektromobilů nevstoupili. Ono totiž je opravdu nutné si elektromobil vyzkoušet, který skutečně přináší mnoho výhod včetně levnějšího a spolehlivějšího provozu a velmi se vyplatí všem, kteří nepotřebují denně cestovat vyšší stovky kilometrů. Neméně významnou skupinou lidí napříč spektrem jiných typologií osobností jsou majitelé fotovoltaických elektráren. Tito zákazníci si uvědomují skvělou synergii vozidel do zásuvky a vlastní elektrárny a při vhodně navržené fotovoltaice mohou jezdit až 7 měsíců úplně zadarmo.
    Primárně jsou naši zákazníci elektromobilů z Prahy a okolí. Další silné regiony jsou Brno, Olomouc, Královehradecký a Ústecký kraj.

  • AI

    Pracujete uz i u vas s umelou interligenci?

  • Host chatu

    Umělá inteligence je součástí už i naší společnosti. V současnosti se s AI setkají naši zákazníci při volání na kontaktní centrum. Zrychlili jsme díky tomu dobu odbavení zákazníků, což se setkalo s velmi pozitivní reakcí. V jiných oblastech využíváme AI například při naceňování vozů z trhu na výkupu a také v marketingu.

  • chga

    Pomahate jako firma i charitativne?

  • Host chatu

    Naše společnost přes dvacet let podporuje primárně Dětskou dopravní nadaci, která pomáhá dětem, které v důsledku nehody přijdou o rodiče nebo mají trvalé následky na zdraví. Počet lidí, kteří přijdou o život při dopravních nehodách bohužel neklesá. Setkávám se ale s tím, že rodiny často nevědí, na koho se můžou obrátit. Chtěla bych touto cestou vyzvat všechny, kteří znají dítě či dospívajícího, který přišel o jednoho nebo oba rodiče při nehodě nebo potřebuje rehabilitační péči, aby je o možnosti podpory od Dětské dopravní nadace informovali. Rádi pomůžeme - www.detskadopravninadace.cz




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 09/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov